.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شگرد جدید کلاهبرداری از طریق پیامک

 به گزارش شمال نیوز به نقل از پایگاه خبری پلیس، عبدالرضا مجیدی در تشریح این خبر اظهار کرد: اخیراً پیامک‌هایی از سرویس ارسال پیامک انبوه با شماره‌های مختلف برای مردم ارسال که در آن، با بهانه‌ای از مخاطب خواسته می‌شود که با یک شماره تلفن شهری و یا شماره همراه تماس گرفته تا مثلا درباره قسط خودرو یا درخواست وام بانکی و یا... هماهنگی شود.

وی افزود: با توجه به اینکه مخاطب، سابقه ذهنی در زمینه موضوع مورد اشاره نداشته لذا حس کنجکاوی وی جلب و با شماره تلفنی که در متن پیامک داده شده تماس می‌گیرد تا مشخص شود اشتباهاً با وی تماس گرفته شده و یا واقعا مشکلی پیش آمده و پس از تماس با شماره مذکور، پاسخ‌گو اظهار می‌دارد که شماره بنده را اشتباهی درج کرده‌اند و یا ممکن است پاسخی داده نشود.

مجیدی ادامه داد: در بررسی‌های دقیق کارشناسان پلیس مشخص شده که اخیراً عده‌ای سودجو از طریق ارسال پیامک انبوه برای مردم و دایورت کردن شماره تماس داده شده بر روی یکی از سرویس‌های نقدی مخابرات که قبلا عضو آن شده‌اند، بدون اطلاع مخابرات ترتیبی اتخاذ کرده‌اند تا از هر تماس شهروندان با یک شماره تلفن معمولی که بر روی شماره سرویس پرداخت پولی دایورت شده تا مبلغ 1000 تومان تحت عنوان هزینه خدمات از صورت‌حساب مردم کسر شده و در پایان هر دوره به حساب فرد سودجو واریز شود.

رئیس اداره آموزش و مشارکت عمومی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی در پایان از شهروندان خواست در خصوص جواب دادن به پیامک‌های ناآشنا دقت داشته‌ باشند و در صورت مواجهه با موارد مشکوک مراتب را بلافاصله به فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند.
/350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.087 seconds.